13 juli 2015

Ridpass på ridplan

Idag har det varit riktigt varmt o. skönt o. passade nu på att rida Vinkku ikväll i solen. Idag har vi tränat på en ridplan som inte alls är långt från där vi bor, man kan rida dit utan problem. Så ridplanen lånade jag o. där tränade vi i ca 45 min. 

Jag la upp ett hinder på ena långsidan o. på andra långsidan red jag en 10 m volt. Vinkku var riktigt duktig o. böjde sig helt okej :) Hoppningen gick också riktigt bra o. Vinkku hade super kul. 

Vi tränade också en hel del på övergångar, mest från skritt till galopp men också andra gångarter, det funkade också super. 

Så hela dagens pass gick kanon bra, nu blir det nog att låna ridplanen flera gånger ;)


Det var faktiskt första gången jag red Vinkku på en ridplan, jag har alltid bara varit ute i skogen, i hagen eller på nån åker o. ridit, så det var lite extra roligt o. spännande idag :)













//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar