28 nov. 2015

Hoppas bara att det inte är nåt farligt...

Det känns lite jobbigt just nu... Vinkku har ju alltid varit ett matvrak som äter allt han får, han har ju då också varit lite tjock. Nu har jag märkt att han har blivit lite smalare o. han äter inte som han ska. Jag vet inte vad felet är men han snusar i höet bockar undan det, sen tar han en tugga o. tuggar det o. så plötsligt släpper han en del ur munnen. 

Som sagt: Jag vet inte vad felet är om han är sjuk eller nåt, men jag hoppas bara att det inte är något farligt.

Ska senare i dag och köpa pellets åt hästarna så får se om han äter det, om inte så ringer vi åt veterinären. Fast han äter pelletsen, vilket jag tror han kommer göra... Så ringer vi nog ändå åt en veterinär...

Jag vet inte men, det kan ju bero på att han inte gillar just detta hö, så vi ska såklart byta hö i så fall. För han äter ju liksom allt annat jag ger åt honom som morot,äppel,bröd osv... 

Men det är att hoppas på det bästa nu, att det inte är så farlig, jag hoppas väl mest på att han inte gillar höet så det är bara att byta hö. Fast helst av allt vill jag ju att han inte är sjuk eller nåt, men nåt fel är det nog...


Annars är han glad o. beter sig som han brukar, det är bara något med det där höet, det kan ju förstås också vara tänderna, men vi får se o. följa med hur han är o. vad han gör... <3

Bild från 2012, vintern då hästarna kom till oss.

<3<3 Hoppas du blir bra min bästa vän <3<3

//Sarah




2 kommentarer:

  1. Jag sku börja med att ha nån att si på hans tänder, gamla hästar får lätt kanter på tänderna som kan böri skava i munnen o som kan behöv raspas. Låter lite så på beskrivningen nämligen :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkt å skiva att det kan vara bra att kolla upp tänderna, då brukar de kunna bli så där :)

    SvaraRadera