21 nov. 2015

julfeeling

Igår var de grönt på marken o. idag är det 30 cm snö istället... Vintern kom visst på en gång nu plötsligt. Yippiiiiii :D Så kuuul med snöö!!!!

Fast... Det var mindre kul i morse. Vinkku hade nämligen rymt ur hagen... IGEN, Suck. 
Den tunga snön hade tyngt ner alla elband i vår hage ner under snön...så för Vinkku var det bara att gå över elbanden o. så var han ut ur hagen. Som tur hade inte Jenna rymt, tur att man har en klok häst i alla fall ;) Näe men, vinkku stod bara utanför hagen o. tittade. Det syntes spår på hela åkern av honom... ;)
Men han kom fram snällt till mig o. jag fick ta fast honom o. lägga honom i hagen igen. Så då var det inget mer med det :)

Gulle grisen min <3 :D




Idag har jag också varit en sväng till en häst affär i Esse, Horse-ess, där hade dom julöppning o. så bjöd dom på glögg o. pepparkakor :) Jag köpte också några småsaker :) Man fick verkligen julfeeling där, riktigt mysig med julmusik o. hela konkaronken... :)




4 svampar, hästgodis, ett ridspö med silikon "handtag" o. ett par beigea (ja det blev konstigt) Ridstrumpor :)

Senare idag ska jag också ut med hästarna i snön o. busa lite. Jag ska rida antagligen rida Vinkku så jag antar att det kommer upp en del bilder sen.

hade gött//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar