21 dec. 2015

Att säga hejdå till sin häst

Allt känns så himla jobbigt just nu. Idag kom dagen då jag fick ta farväl av min Älskade Älskade bästa vän Jenna. känns jobbig att veta att hon inte kommer stå i hagen med Vinkku längre, att inte få höra hennes gnägg när man kommer ut på morgonen att inte få se hennes vackra ögon igen, allt känns bara hemskt. 

Hon har det bra nu, det vet jag, jag vet att hon är den vackraste i hela hästhimmeln. Men det är så svårt att inse att hon inte finns mer. 

Så mycket jag lärt mig av henne, finns inga ord som beskriver hur tacksam jag är för att jag fått tillbringa min tid med henne i nästan 3 år. Men är så tacksam för dessa år med henne o. all glädje jag tillbringat med henne. Denna häst har lärt mig så otroligt mycket att det inte finns ord. 

Saknaden är så oerhört stor, jag vet inte hur jag ska klara mig utan henne, utan hennes värme vid min sida<3

Det var ett svårt beslut jag tog idag, att inse att det var dags för henne att vandra vidare.
Men det känns ändå bra, hon fick ett bra slut på sitt liv, leva livet i lugn o. ro med sin vän Vinkku utan stress. 

19.6.1989-21.12.2015

Vila i frid <3
//Sarah



1 kommentar:

  1. Vad händ me henne?���� vet hur de känns, har också förlorat min häst�� styrkekramar!��

    SvaraRadera