23 jan. 2016

~Träning & bus med Vinkku~

Tanken var att jag skulle rida ett ridpass med Vinkku idag men eftersom att jag istället ville träna från marken idag så skippade jag ridpasset.
Dagens träning gick otroligt bra, det har verkligen börjat växa ett band mellan mig & Vinkku nu. Han litar på mig o. jag på honom. Det känns så fantastiskt att veta att all den tid vi lagt ner på träning har visat resultat <3  
Sommaren 2013, alltså första sommaren jag hade hästarna) Oftast när jag då skulle göra något med Vinkku villa han helt annat än vad jag ville. Skulle jag rykta honom så sprang han iväg, skulle jag rida ville han ingenting, oftast bara stå still. Så fortsatte det också vintern 2013... MEN sen, började jag träna med honom från marken, vilket jag inte hade gjort tidigare (varför vet jag inte?) Tog länge före vi började förstå varandra, fören han förstod mina hjälper &jag han sätt att tänka osv. 
Men efter massor med markarbete o. träning började det också gå mycket bättre från hästryggen.
O. nu äntligen har vi blivit ett Team <3 

Video från idag



Jag ska följa dig genom eld och vatten över land och hav jag ska ÄLSKA dig tills hjärtat slutar slå <3


//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar