29 feb. 2016

Barbacka ridning...

Jag hann tyvärr inte blogga igår om gårdagen ridpass på Vinkku så istället kommer inlägget idag :)

Hur som helst... Igår när jag då skulle rida på Vinkku så var jag lite osäker på var jag skulle rida. Men när jag började tänka på då jag red honom gången föra o. han skenade iväg med mig så kom jag fram till att jag rider honom i en av de små hagarna här hemma. Jag hade inga höga förväntningar, men jag förberedde mig på en galen häst i alla fall. Jag red barbacka & tränade på böjningar, övergångar & förvänd galopp :) 
Ni kan aldrig tro hur bra han lyssnade på mig, han hade hela tiden fokus på det vi skulle göra & han försökte inte busa iväg eller något liknande :) Han var riktigt duktig hel ridpasset. 

Idag har han fått ha en ledig dag, han jobbade så pass fint igår i den djupa snön så han förtjänar en lugn dag <3



Video från ridasset ^^^ :)

//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar