29 feb. 2016

Canon EOS 1000D

För flera månader sen gick min gamla kamera sönder o. det var då jag köpte den jag har nu. Idag när jag ändå inte hade något att göra så kollade jag lite på min gamla Canon. Försökte lista ut lite vad felet är o. skicklig som jag är  (hehe ;)) så (tror jag) har jag kommit på var felet är. O. det ska jag berätta för er här o. nu ;)... 
Jo när jag trodde att min kamera hade gått sönder för flera månader sen, så ofta när jag fotade så kom det upp en ruta "Error 01... blablabla... (mins inte vad det stod) o. sen måste jag stänga va kameran o. lägga på den igen. O. sen kanske den funkade igen en stund. 
Men jaja, jag tror nu i alla fall att problemet är --> jag kan zooma in hur bra som helst men när jag ska zooma ut igen o. kommer till en viss "punkt" kommer det upp den där error rutan igen. 
Så kameran är i fullt skick o. den är kanon bar att fota med ända som är problemet är objektivet då, att zooma ut... Så nu ska jag söka efter ett nytt objektiv :)
Var ut o. fotade med kameran en stund idag o. gud så bra bilder den tar :D

Några bilder tagna med Canon EOS 1000D








//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar