25 feb. 2016

En rejäl dykning i snön...

Det här med att jag oftare ligger på marken än att sitta på hästryggen stämmer ju faktiskt in på mig just nu, när det gäller att rida Vinkku i alla fall...

Har varit hemma från skolan idag pga. jäkligt sjuk rygg, o. den sjuka ryggen kom från igår när jag rände med pulka i en slalombacke... Jag skulle åka på en hoppa å när jag landade så smällde det till i ryggen, så jaa...
Nu ikväll kändes det bättre o. jag åkte ut o. red Vinkku på åkern en stund. Jag hann riktigt börja trava då Vinkku plötsligt fick en jävligt bra idé. Han sprang iväg med mig, det for hårdare o. hårdare för varenda galoppsteg. Jag försökte att få stopp på honom, svänga in honom på en liten volt ja, jag försökte med allt. Men han fortsatt springa över åkern mot vår väg. Jag visste inte alls vad jag skulle göra, jag hade verkligen ingen kontroll över honom, snarare tvärtom. Jag visste heller inte hur hal vår väg var, om han skulle gå omkull eller vart han nu skulle springa. 
Å detta låter antagligen skitkonstigt men jag hoppade/föll av honom. Jag visste inte om jag skulle hoppa av eller inte. Men att sedan flyga över diken o. galoppera på en hal väg med honom lät inte heller så kul. Så plötsligt flög jag med huvudet före rakt ner i snön o. ja, det var som en dykning i snön helt enkelt. Jag fick snö överallt i nacken o. till och med i öronen hade jag iskall snö. O. Vinkku han fortsatte galoppera ända upp till huset i full fart, sen for han raka vägen in i hagen. Men då var det ännu inte slut på allt. 
Jag kom där gåendes upp för vägen o. hoppades på att han skulle hållas i hagen nu, trots att grinden var öppen, men hur kunde jag ens tror att han skulle hållas kvar. Den sekunden jag tänkte det sprang han ut ur hagen igen runt huset ett varv o. sen in igen... Då äntligen fick vi stängt hagen, vilken lättnad...

 Nu kan ni ju gissa då att min rygg nu knappast blev bättre av ett hårt slag i marken, Grattis ni hade rätt. Min rygg är död just nu o. lika så mitt huvud, min svanskota & mina axlar. Ibland undrar jag faktiskt om Vinkku verkligen ska fylla 24 i år, det märks i alla fall inte ett dugg... 

Det blir ingen skola för mig imorgon heller kan jag säga er...


Lugnet före stormen :´)


//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar