19 mars 2016

Sadelprovning osv...

Idag har jag provat Vinkkus gamla sadel på honom, bara för att se om den möjligtvis skulle passa nu. När jag köpte sadeln för ca 2 år sen (tror jag??)  visste jag inte alls om den skulle passa, men den kostade bara 25€ (på ett hästloppis) så varför inte köpa den? Passar den inte så är det så då...
Jag provade sadeln o. den såg bra ut, den verkade inte trycka på något ställe så jag började rida i den. Den passade fortfarande lika bra & Vinkku var som förr men plötsligt gillade han inte sadeln o. började bete sig lite konstigt när jag kom med sadeln så jag lämnade den åt sidan o. red endast barbacka i flera månader... Tills jag köpte ponnyputan jag har nu, inte den bekvämaste att rida i men passar perfekt åt Vinkku, vilket är huvudsaken :) 

Men idag hade jag ju då planerat att prova den gamla sadeln på honom. Vet inte riktigt vad jag hade tänkt?? Om den skulle passa eller??... Nämen jag hade väl tänkt att han har ändrats i kroppen sen jag sist hade den sadeln på honom, för han har ju ändå fått mera muskler...?

Sadelprovningen...

Sadeln verkade passa, den tryckte inte på något ställe o. han verkade helt nöjd att ha den på ryggen. Den funkade heltbra att rida i också. Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Något säger mig att den inte passar men dock verkar den ju passa, så vet inte riktigt... Ska kanske ta & prova den igen nån dag. Får se... :)





Jag var ut o. fotade Vinkku lite idag när han hade uppvisning åt mig ;)




//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar