17 maj 2016

Förra Veckans hopptävling

Jag hann inte alls blogg förra veckan, jag var o. tävlade på Tisdagen o. så har jag också hunnit vara sjuk... Men förkylningen o. febern har gått över nu vilket är riktigt skönt.
Men hur som helst... Ni kanske vill veta hur det gick för mig i Tisdags på hopptävlingen, O. jag kan säga er att det gick jätte bra.

Först startade jag med Alma i 50 cm, på uppvärmningen var hon väldigt stressad o. uppjagad. Hon hoppade o. skuttade o. var het yr. Men efter ett tag lugnade hon ner sig, men då var det min tur att bli helt stressad. Jo, ja hade nämligen glömt banan... Men som tur fick vi gå banan igen före 50 cm klassen började. Väl inne på banan gick allt super bra, Alma lyssnad till 100% o. hade inga extra påhitt. Riktigt nöjd med vägarna också :) Slutade på en 11:e plats av 28 starter så verkligen super nöjd :D

Aslan, alltså min favvo ridskolehäst) tävlade jag också med i 50 cm. Jag hade endast tävlat en gång med honom före så det var lite nervöst. Han hade bra fart på uppvärmningen o. hoppade riktigt bra. Inne på banan gick allt SUPER BRA, allt gick mycket bättre än vad jag hade trott o. med Aslan slutade det på en 3:e placering :) Riktigt Riktigt glad :D 

Jag tycker själv att jag red vägarna väldigt bra vilket jag är riktigt glad över :)

 Glorias Alma <3
Prisutdelning-----Voore Aslan


Video från tävlingen :)

Bilderna här nedan är fotade av C Bodbacka
å jaa, jag tappade stigbygeln XD





//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar