21 aug. 2016

Ingen ridning på flera veckor...

Igår på morgonen drog mamma med mig till sjukhuset eftersom att jag har haft lite svullen hals nu några dagar, har också varit jätte trött de senaste två veckorna och haft lite feber ibland. Vid sjukhuset satt vi från kl 9 till ca halv 1 tiden, tog nåt blodprov och sen åkte vi hem igen och väntade på svar från blodproven. 
De ringde från sjukhuset och det visade sig att jag har körtelfeber, finns en liten risk att jag också har angina, men får reda på det först på Tisdag. Sen sa läkaren nåt som fick mig att bli skitsur och lessen, jag får nämligen inte rid, träna eller höja pulsen på ca 6 veckor... Känns riktigt piss att jag måste ta det lugnt nu i flera veckor, nu när det har börjat gå så bra med ridningen och allt.
Men det kan ta upp till hela 2-3 månader innan jag är helt frisk. Jag får åka till skolan men känner jag mig trött eller annars bara mår skit får jag stanna hemma. Vet inte riktigt hur jag ska kunna äta skolmaten då jag knappt kan svälja bröd, men nog ska jag väl klara mig:) 

Nu blir det vila för mig i några veckor, men kommer antagligen nog rida lite ibland för jag mår verkligen inte bra av att bara sitta hemma...


//Sarah


1 kommentar:

  1. Ojnej! :o Du ska verkligen ta det lugnt! Jag har haft körtelfeber för 3 somrar sen o jag tog det inte lugnt.. vilket resulterade i hjärtmuskelinflammation.. vilket resulterade i ännu längre tid tills det att jag fick börja rida igen.. :( Tog flera månader innan jag blev helt återställd.. Så ta det lugnt!! Och krya på dig! <3 Behöver du nåt intressant i hästväg att läsa så hör bara av dig..! ;)

    SvaraRadera