4 aug. 2016

Tisdagens Dressyrtävling

I Tisdags var det tävlingsdags för mig och mina medryttarhästar och denna gång Dressyr. Med Diva startade jag i Hevosleidon raviohjelma, är inte riktigt nöjd med min ridning i den klassen för jag vet att ja kan så mycket bättre. Men vi slutade ändå som trea med 62,9%  och jag är riktigt nöjd över Diva.
Sen startade jag också i Lätt C:1 med Alma, och det var vår första start tillsamman i Dressyr. Jag är heller inte super nöjd med min ridning i denna klass, men det gick väl ändå okej. Sen har Alma väldigt svårt med högergaloppen så vi körde på vänster galopp i höger varv, vilket då drar ner poängerna en del. Hon var också väldigt trött märkte jag och galoppen rullade inte riktigt på. Men denna tävling såg vi mera som en träning för mig och Alma, och nu är det bara att träna vidare:)
Med Alma slutade det med 50,25%

Senare på Tisdags kvällen fick jag meddelande att jag hade fått kvällens Ryttarföredömmepriset, super glad över det!

Foto: C Bodbacka



//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar