2 okt. 2016

Denna helg har varit super bra, en hel del ridning har det också blivit. I fredags red jag Alma en liten stund och senare mot kvällen var jag vid Neste med mina kompisar och åt lite gott, det blev en pizza för mig å gud så gott det var. Sen åkte vi till kållby och hade det roligt halva natten;) 

Lördagen startade jag med ett ridpass på Alma och det gick jättebra, känns som att vi inte ens haft vila här emellan.
 På kvällen red jag Vinkku lite snabbt här på åkern före C kom. Ridningen gick inte alls bra, känns som att Vinkku inte alls trivs med bett i munnen längre och jag vet inte riktigt vad som är felet. Tror jag kommer lägga bettet åt sidan ett tag och samma sak med sadeln tror jag... Verkar som att han trivs bättre att ridas barbacka och bettlöst så jag kommer göra det nu en tid framöver, eller åtm utan bett:)

Å denna soliga Söndag har jag ridit både Vinkku och Alma. Vinkku var super i terrängen idag, och han gick hur fint som helst nu utan bett och sadel. Blev lite galopp på åkern sen också och det gick jättebra. 
Sen ett barbacka pass på Alma också, en aning spralligare häst idag men det gick ändå bra. Försökte oss på lite galopp men det blev mest bara hoppigt och skuttigt för Alma blev lite väl ivrig;)







Hade gött//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar