23 okt. 2016

Tvådelat äggbett?

Började fundera lite om bett här om dagen och kom fram till att om jag ska rida med bett på Vinkku måste jag skaffa ett nytt. Det han har nu fick jag med när vi köpte honom för snart 4 år sen, det har blivit väldigt nött och passar inte i hans mun längre, det verkar också vara alldeles för skarpt. 

Efter lite tänkande kom jag fram till att jag borde ha ett bett här hemma i nån låda som jag köpte för en tid tillbaks, har absolut ingen aning varför jag köpte det men... 
Det är ett tvådelat äggbett vilket jag tror Vinkku skulle trivas med, så jag bytte bett på hans träns och for ut och provade det. Det passade mycket bättre än det han hade och han stod inte och gapade som han brukade göra ibland med bett i mun.  Men dock var det kanske en aning för långt så jag vet inte...

Men näe, jag kommer inte rida med bett på honom ännu. Han trivs hur bra som helst bettlöst så jag ser ingen vits i att rida honom med en järnbit i munnen.


//Sarah 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar