20 nov. 2016

Jag har köpt en projekthäst...

Tänkte berätta lite om nykomlingen hos oss nu, alltså Vesku. Vet själv inte riktigt hur hans personlighet är då jag inte känner honom så bra än men med lite tid ska vi nog börja känna varandra bättre

Han heter egentligen Väskinge Sjur men kallas alltså Vesku som ni säkert märkt. Han är född i Sverige 2002, 155cm i mkh och är ett Svensk Kallblod. Han var travhäst i Sverige men för ca 2 år sen när han kom hit till Finland blev han ridhäst. Han är verkligen genom snäll men har väldigt svårt att lita på människor, han ser helt enkelt inte oss. Tyvärr är han också jätte stressad och har svårt att tänka på nåt annat än just stress och sånt, och vid ridningen har jag sett att han har väldigt bråttom och kan inte riktigt ridas på långtygel.

Jag ville ha ett projekt, ett projekt så jag lär mig mycket. Vesku är ett stort projekt, jättestort. För han ska i princip tränas från grunden, för det är grunderna han har bort. Han vet inte vad lugn är, vet inte vad stanna betyder, kopplar ihop sadel och träns med något som inte är bra osv. så det finns så otroligt mycket som vi ska träna på. 

Massor med tid är vad han behöver och en människa som han verkligen kan lita på, och jag är verkligen beredd att lägga ner den tiden han behöver på honom. Jag vet att det kommer ta länge och jag vet att det kommer vara svårt & tungt men jag vill ändå ge honom den chansen att bli en lugn ridhäst. Så jäkla redo att börja träna denna häst.

Alla säger att han kommer bli hur fin som helst och det tror jag verkligen💗

//Sarah❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar