19 dec. 2016

Han blir bara bättre och bättre

Igår (Söndag) var jag ut en stor del av dagen och pysslande på med hästarna. Med Vinkku blev det lite trick-träning och sen ryktade jag honom en bra stund. Och med Vesku tränade vi på att stå still när jag ryktar honom, vilket gick väldigt bra. Han gick runt lite i början men sen efter lite övning kunde han stå blick stilla så länge jag ryktade honom. Kunde till och med borsta genom hans svans utan att han gick iväg och kratsa hovarna. Är otroligt nöjd med honom och han blir bara bättre och bättre hela tiden. Måste säga att jag är helt fäst vid honom😍
Fixade nytt spån i vindskyddet och lag upp ett hönät också. För Vesku slukar nämligen i sig allt hö på en timme så Vinkku lämnar lite utan då när matvraket kommer. Så nu räcker höet lite längre och dom har nått att göra på dagarna😉

Å den nya grimman fick Vinkku ta istället, tyckte att han passade bättre med denna färg än Vesku😅

//Sarah


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar