7 dec. 2016

Video från gårdagens Träning

Igår var det Finlands självständighetsdag och det är en ledig dag för oss. Passade på att träna båda hästarna från marken lite och det gick över förväntan. Tränade inte så jätte länge med Vinkku för han hängde med så bra när jag tränade Vesku, så för honom blev det lite enkla övningar så han bara fick använda sin hjärna lite.

Vesku jobbade jag lite längre med och han var verkligen jätte duktigt. Han följde efter mig och lyssnade super, stannade när jag sa till och jaa, det känns inte ens som samma stressiga häst som jag var och tittade på för snart 3 veckor sen. För då fick jag inte ens stopp på honom om jag inte tog i med allt jag hade, och ibland drog han till och med iväg med mig och just då kände jag mig som en liten vante. Men så var det inte alls idag😏


Måste säga att jag är otroligt nöjd med honom hittills. Beundrar honom varje dag och är så lycklig att jag köpt denna vackra häst. Helt förälskad😍 Och Vinkku är lycklig att ha en buskompis😁
Ser verkligen framemot att börja rida honom, tror han kommer vara väldigt rolig att jobba med från ryggen också.

Filmade också lite när jag jobbade med honom, så här får ni en video. 

Mycket att jobba på ännu men fin kommer han bli💗


//Sarah

1 kommentar:

  1. Jag är så glad att han hamnat hos dig. Känner dig inte men tror inte han kunde ha hamnat till ett bättre ställe, du verkar ha ett vettigt tänk gällande hästar och det ska bli intressant att följa er resa :)

    SvaraRadera